-->

16 Temmuz 2013 Salı

Westmoreland Serisi 1i: Düşler Krallığı

Julia'dan sonra en iyi tarihi kitap yazarı Judith McNaught'un soğuk ve sert iskoç beyleri ile cesur ve güzel kadınlarıyla tanışmaya hazır olun. Westmoreland Serisinin ilk ve bana göre en iyi  kitabıdır bu kitap.
Hikayemiz Kurt lakaplı soylu savaşçı Royce'nin, iskoç dükünün kızı Merrick ve onun kız kardeşini rehin almasıyla başlar. Merric çok çetin ceviz bir kızdır. Ona doğunun incisi de derler. Annesini kaybedince gaddar babası ve kardeşleri ile yaşamak zorunda kalmıştır. Bu da onu çok güçlü bir karakter haline getirmiştir. Merric, Royce'den kaçmak için her şeyi yapar. Ama sonunda hep çuvallar. Bu sırada başta birbirlerini öldürmek isteyen ikilimiz arasında bir sevgi doğar. Royce, Merric'e çok bağlanır onu elinde tutmak için kız kardeşini kullanarak Merric ile yatar. Fakat, Merric'in kardeşi onu Royce'den kurtarır. İkilimiz düşman ülke çocukları olduğundan yanlış anlamalara maruz kalırlar. İngilizler Merric'e sürtük derler. İskoçlar ise Merric Royce'yi kandırdığı için onunla alay ederler. Dedikodular baş gösterince bunu önlemek isteyen kral, Royce ve Merric'i evlendirir. Royce'yi de Claymore Dükü ilan eder. Merric bekaretini elinden alan kocasından başta nefret etse de ona olan aşkı her şeye üstün gelir. İkilimiz mutlu mesut yaşarlar. Lakin bu da uzun sürmez bir yanlış anlama sonucu Royce Merric'in kardeşini öldürür. Bundan sonrasını yazmayayım baya bir bölümü özetledim. İkilimizin sonunu okuyup görün. Gerçi her roman gibi bununda nasıl bittiği belli. 
Kişisel Yorumum:
Beni Julia kadar etkilemese de etkileyici bir dili var Judith'in. Ama her karakteri birbirinin aynı. Kötü, acımasız erkekler, yabancı gelinler. Bir sürü yanlış anlamalar. Bunlar klasik tarihi roman karakteri özelliği olsa da beni bazen sıkıyor. Bu kitap ta öyleydi. Aşırıydı. Bazılarına göre bir şahaser olan bu kitapta benim için eksik kalan bir şeyler vardı. En basiti, Bridgerton erkeklerinin inceliği Kurtta yoktu. Bildiğin öküzdü. Ve kızımız cesur ama saftı. Yanlış anlamalar zaten sinirlerimi zıplattı. Öte yandan Royce çok kabaydı. Hadi geçtim hepsini tam mutlu olacaklar derken sen git kızın abisini öldür. Hem de suçsuz yere. Kızın yerinde ben olsam daha bile kötü davranırdım. Çok yumuşak davrandı. Asla da affetmezdim. Yazar bu yüzden abartmış. Kardeşini öldürtmeseydi bu kitaba 10 puan verecektim. Fakat kardeşini öldüren biriyle ne yaparsa yapsın kızın barışmasını midem kaldırmadı. Bu yüzden;
Puanım: 7

Hiç yorum yok: