-->

10 Kasım 2013 Pazar

Ateş Serisi 1: Karanlık Ateş


Bu seriyi okuyalı baya olmasına rağmen tanıtımını yeni  yapıyorum. Geçenlerde yeni  kitabını görünce seriyi tanıtmak aklıma geldi. Konuyu daha fazla uzatmadan tanıtıma başlayayım. Bu kitap şu ana kadarki fantastik kitap türlerinin birleşim noktası gibi diyebilirim. İçinde her şey var. Kitabın başında da bir sözlük çıkıyor karşımıza. Sözlükte kitabın içindeki varlıklara verilen adlarla ilgili bilgiler verilmiş. Kızımız Mac, sarışın, zeki ve çok güzel bir kız. Kısacası bizim Gossip Girl kızı Serena'yı hatırlattı bana. Yana Serena'nın resmini de ekledim. Neyse kızımız kız kardeşi ölünce Dublin'e gider. Amacı kardeşinin katilini ve niye öldüğünü bulmaktır. Ama kendisini bir sürü fantastik olay dizisinin içinde buluverir. Her şey kızımızın bir kitap dükkanı sahibi olan Barrons ile tanışmasıyla başlar. Barrons, Mac'e gitmesi için yalvarsa da inatçı kız gitmez. Sonradan Mac Sidhe kahini diye bir şey olduğunu öğrenir. Bunun ne anlama geldiğini çözmeye çalışırken ablasının ölmeden önce ona söylediği Şi-sa-du'nun ne olduğunu da bulmaya çalışır. Mac sonunda sidhe kahininin Fae diye bir alemin yaratıklarını gören kişiler olduğunu öğrenir. Bu alemdekilerde iyiler ve kötüler diye ikiye ayrılmaktadır. Tahmin ettiğiniz gibi kahramanımız hep kötüleri bulur. Üstelik Barrons'ta kızımızı Sinsar Dubh'u bulması için kullanır. Bu Sinsar Dubh aslında kızımızın aradığı şeydir. Bu yüzden ikilimiz sürekli atışırlar. Fae aleminden bir de Prens Vale kızımıza abayı yakınca işler iyice karışır. Kitabın sonunda Barrons'un kızımıza verdiği değeri görmüş oluyorsunuz. Ben hep ilgisiz sanırken meğer seviyormuş kızı. Kitaptaki en can alıcı nokta ise ablasının katilini tanıyor olması. Bu katil beni çok üzdü. Sizi de üzmez umarım.


Kişisel Yorumum:
Hem sazlı hem sözlü anlattığım için söyleyecek pek bir şeyim yok aslında. Bu seriyi herkes övünce başlamıştım. Ama ayılıp bayıldığımı söyleyemem. Barrons'un kızı ezmeye ve kullanmaya çalışmaları, Mac'in kaprisleri, burnunun dikine gitmesi falan beni deli etti. Tek Prens V'yi sevdim. Ayrıca o Barrons ne çıkacak kardeşim Fae aleminin en büyük kralı falan mı çıkacak acaba? Sırf Barrons'un ne çıkacağını öğrenmek için seriye devam etme kararı aldım. 
Puanım:6

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Spoiler!!!

Mac'in burnunun dikine gitmesi ve barrons hakkinda soylediklerine katiliyorum ama vlane tecavuzcunun teki ve yazarin tecavuz sahnesi hic hosuma gitmedi morelim cok bozuldu ve 14 yasindaki dani'nin alicilarinin pedofili icerik olarak ona yavsamasi da ayni derecede moralimi bozdu buna ragmen sevdigim karakterler mac yerine dani, barons yerine rydon ve unseelie prendine donusen christian :)