-->

10 Kasım 2013 Pazar

Selection Serisi 1: Beni Seç

Kitabımızın konusu kısaca şöyle: 
Illéa diye bir ülkenin prensi, prensesini seçmek için tüm ülkede güzel kızların katılacağı bir yarışma düzenletir. Bu yarışın ön elemesinin sonucunda saraya otuz beş kız alınacaktır. Onlarda tek kız kalana kadar bir yarışın içine  sürüklenecektir. Takdir edersiniz ki baş karakterimiz de bu kızlardan biri. Ama diğer kızların aksine America seçime katılmak istememektedir. Bunun en önemli sebebi de altıncı sınıflardan bir sevgilisi olmasıdır. Fakat sonunda sevgilisi Aspen onu zorla bu seçime katılmaya ikna eder. America hem annesinin ısrarından kurtulmak hem de Aspen için bu yarışa başvuru yapmayı kabul eder. America, sevgilisi ile evlenip sınıf farklılığını aşmanın bir yolunu bulmayı düşünürken, Aspen onu terk eder. America tam bu aşk acısıyla boğuşurken seçimin sonuçları açıklanır. Kazanacağını düşünmemesine rağmen kızımız seçilmiştir. 
Ve sadece ailesini rahat ettirmek için saraya girer. Burada onu engellemek isteyen sürüsüyle kızla mücadele eder. Ama doğallığı sayesinde Prens Maxon'ın ilgisini çekmeyi başarır. Önceleri Maxon'u en yakın arkadaşı gibi gören America prensin kendisinden hoşlandığını itiraf etmesiyle birlikte ona karşı başka duygular beslemeye başlar. Ama bunun ne olduğuna karar veremez. Tam bu anda kızımızın sevgilisi Aspen'de saraya muhafız olarak atanır. Aspen artık bir altıncı sınıf değil ikinci sınıftır. Yani America onu seçerse annesi bile bu evliliğe izin verecektir. Lakin gelin görün ki kızımız ne Aspen'i ne de prensi seçmemiştir. America artık seçimin kendisinde olduğunu fark eden ve seçimi kazanmak isteyen bir elittir. Çünkü 35 kızdan geriye sadece altı kız kalmıştır. Ve bunlardan sadece biri prenses olacaktır.  
Kişisel Yorumum :

Bu kitaptaki sınıf farklılığı aynı "Açlık Oyunları" serisine benzetilmiş ve konusu da aşağı yukarı aynı. Onda hayatta kalan kazanır. Bunda ise prenses olur. Bu nedenle içinde ölüm olmasa bile türlü entrikalar olan bir kitap. Kitapta kendilerine "Asiler" denilen bir grup var bunlar da Kuzey ve Güney diye ikiye ayrılıyor. Prens'e göre Güneyler katil ve aradıkları bir şey var. Tabii bu teorisini ispatlayamadığından elinden bir şey gelmiyor. Kitapta o kadar şey varken asilere ne gerek vardı anlayamadım doğrusu. Zaten hayatımda gördüğüm en karaktersiz karakterler bu kitapta mevcuttu. Bu kanıya nereden vardığımı anlatmak için yorumlarıma Aspen ile başlamak istiyorum. Ezik mi ezik, kadın bana değil ben kadına bakarım mantıklı bir maço, ama umutsuz bir aşıktır kendileri. Kızı o kadar severken sınıf farkından ötürü elinden kaçırmıştır. Yazık diyecekseniz demeyin ben demedim. Çok sinir oldum başlarda Aspen'e. Sonlarda da "kendi düşen ağlamaz" dedim. Şimdi Aspen fanları diyecekler ki Aspen ezik te Maxon çok mu iyiydi? "HAYIR" diyorum. Aslında kitabın ortalarında Maxon'ın America'yı ilk öptüğü ana kadar Maxon'a aşık olmuştum. Bu kadar romantik, iyi niyetli biri olamaz diyordum ki olamazmış zaten. Ben onu sadece America ile ilgilenen biri sanırken adam çapkına bağladı yahu. Ve America ile yaptığı ilk kavgada "Ben prensim haddini bil." demesine gerek yoktu. America da sütten çıkmış ak kaşık değil. Sıra ona da gelecek. En çok gıcık olduğum karakteri sona sakladım. Kısacası Maxon için son sözüm şu sen de çuvalladın be abi.

Gelelim America'ya. Başlarda aşkı için mücadele eden, ailesini düşünen, meleğimsi bir kız görüyoruz. Ama inanmayın dostlar. Prens kendisine açılır açılmaz, arkadaşına prensi ayarlamayı unutan bir kız, en yakın dostum dediği birini, bir anda erkek olarak görmeye başlayan bir avcıya dönüşen bir America var karşınızda. Hatta o kadar ileri gidiyor ki daha prens için duyguları net değilken eski aşkı Aspen'e de yüz veriyor. Öyle sözle de değil. Öpüşmeli yüzler bunlar. Aspen ile tam barışıyor diyorsunuz gidip prensi öpüyor. Sonradan hırslandı bu kız. Zaten kitabın sonunda "Ben Elitim." diyor. Sonuçta kitap tam bir kafa karışıklığı ile son buluyor. Kızımız ne Maxon'dan ne Aspen'den vazgeçebiliyor. Ama ikisini de seçemiyor. Elitte büyük ihtimal prensi seçer diyorum. Onu daha okumasam da sonuç şimdiden belli. Bu kız tacı da, Maxon'u da alır. Sinirlerinizi tutacaksanız okuyun derim.
Puanım:6

Hiç yorum yok: